Goud in handen! Het kerkgebouw als waardevolle parel voor kerk en samenleving

Naam spreker
Bart de Jong & Joost Schelling
Naam organisatie
VKB Kerkrentmeesters
Over de spreker
Sprekers zijn werkzaam bij VKB Kerkrentmeesters, resp. adviseur en directeur
Toelichting onderwerp

Als VKB Kerkrentmeesters adviseren wij diverse colleges van kerkrentmeesters binnen de PKN met hun gebouwenvraagstukken. Van heel praktisch (hoe zorgen we voor goede veiligheid in ons gebouw?) tot heel organisatorisch (welke mogelijkheden hebben we als onze exploitatie van het gebouw onder druk staat?). In al die vraagstukken willen we het kerkgebouw in beeld brengen als een prachtige parel. Een gebouw, dat soms al eeuwen voor dorp, wijk of stad, van samenbindende en zingevende betekenis is. Hoe kun je dat zo goed mogelijk inzetten voor geloofsgemeenschap en samenleving? Aan de hand van het gedachtegoed van Samuel Wells (Heart Edge) en praktijkervaringen uit de Protestantse Gemeente Utrecht reiken we in deze workshop handvatten aan, waarmee elke kerk (binnen en buiten de PKN) rondom het kerkgebouw zelf aan de slag kan gaan.

U bent van harte welkom op de vakbeurs voor heel kerkelijk Nederland!